Veslefrikk

Velkommen opp trappen og inn til Veslefrikk!

Veslefrikk er en av to storbarnsavdelinger i Kronen. Vi er pr nå 16 barn i alderen 3-6 år og hos oss jobber Kjersti (pedagogisk medarbeider), Erna (barnehagelærer) og Merete (pedagogisk leder). I år har vi 3 førskolebarn, fem jordbær- og åtte blåbærbarn hos oss.

I år blir det fokus på språk både på Veslefrikk og som felles prosjekt i hele Kronen. Vi skal ha «ukens tegn» som er to tegn i uken som vi skal prøve å lære oss. Å bruke tegn er god støtte for barn med lite språk, eller barn som ikke har norsk som morsmål, til å kunne uttrykke seg og gjøre seg forstått. I tillegg skal vi lese bøker, fortelle historier, synge sanger, samtale sammen og spille spill for å utvikle språket.

Vi kommer også til å øve oss på å sette ord på følelser, ønsker og behov, noe som jobbes med hver dag i leken. Å leke sammen kan være utfordrende og gøy på samme tid og da er det viktig å vite at man kan si i fra om en er uenig eller om det er noe en ønsker seg. Også det å kunne se når noen andre er lei seg, sint eller glad. Og selvsagt skal vi leke - vi skal leke mye!

Vi gleder oss til et hektisk, lærerikt og spennende år sammen. Vi gleder oss til mye latter, lek, sang og å tørke noen tårer. Vi gleder oss til nye vennskap skal stiftes og erfaringer skal erfares.

Her kan du lese månedsrapporten til Veslefrikk