Et godt sted å være

Kronen barnehage ligger på Kronstadhøyden (ved siden av Kvinneklinikken, mot sentrum) i Årstad bydel. Barnehagen er fordelt på 3 avdelinger, med én avdeling for barn 0-3 år og to avdelinger for barn 3-6 år.

Barnehagen åpnet i 1988 med lokaler i St. Halvardsvei. Siden da har vi hatt midlertidlige lokaler på Landås skole og St. Olavsvei 1, i tillegg til lokaler i Klaus Hanssensvei. I sistnevnte har vi leid av Bergens Tennisklubb siden 1991. I 2002 ble klubbhuset ombygget for sambruk av barnehage og tennisklubb, så vi kunne samle hele barnehagen her.
Lokalene er store, lyse og trivelige, beliggenheten er unik og ligger godt skjermet fra trafikk og støy. Mange av barna bor i nærmiljøet, men en del kommer også fra andre bydeler. Vi ligger ca 5 min kjøring fra sentrum.