Askeladden

Velkommen opp trappen og inn til venstre på vår avdeling! Askeladden er én av to storebarnsavdelinger i Kronen barnehage og ligger på motsatt side av Veslefrikk. På Askeladden er vi i høst 13 barn i alderen ca 3-6 år. Vi er seks førskolebarn, fire jordbær- og 3 blåbærbarn, og hos oss jobber Rosa (barne- og ungdomsarbeider), Elisabeth (barne- og ungdomsarbeider) og Helene (pedagogisk leder).

På Askeladden ønsker vi å skape et godt lekemiljø der barna får utforske og undre seg, bli utfordret og oppleve mestringsfølelse. Gjennom året skal vi jobbe med tema sosial kompetanse og vi vil fokusere på hvordan vi skal være med hverandre, på lek og samspill og å bygge relasjoner og vennskap. Selv om vi har en plan som utgangspunkt vil det nok innimellom komme endringer som følge av at vi prøver å være fleksible og litt spontane i hverdagen vår. Vi kommer til å gjøre aktiviteter sammen som en hel avdeling og dele i mindre grupper når vi har mulighet til det.

Vi gleder oss til et spennende år med mye glede, latter, tårer og gode klemmer!

Her kan du lese månedsrapporten til Askeladden.