Jordbær og blåbær

I jordbær- og blåbærgruppen skal vi i år være alle sammen samlet, da dette er det som er mest praktisk gjennomførbart. Vi kommer til å dele i mindre grupper noen ganger, mens andre ganger er alle samlet. De voksne som er med i gruppen er Helene, Irene, Merete og noen ganger Monica eller Maren. Til sammen er vi 19 barn på 2-4 år.

Vi skal i jordbær- og blåbærgruppen ha mye fokus på lek og den sosiale kompetansen da vi ønsker at barna skal få tid til å leke og å bare få lov til å være med hverandre. Vi ønsker å skape gode lekerelasjoner og legge gode grunnlag for den sosiale kompetansen til barna.

Et gjennomgående tema for jordbær- og blåbærgruppen er vennskap og temasangen vår i år blir «Det e´godt å ha någen» (Svein Tang Wa).  Vi skal være inne annenhver onsdag og ute annenhver onsdag (og det blir tur cirka hver fjerde onsdag).

Inne blir det en liten samling hver gang før det blir lek. Vi skal blant annet synge sammen, ha sangleker, samling fra vennebøkene som omhandler blant annet det å samarbeide og å hjelpe hverandre og vi skal ha formingsaktiviteter tilpasset tema den aktuelle måneden.

Vi gleder oss til å se hvordan samholdet i jordbær- og blåbærgruppen blir og ser frem til en koselig stund sammen med de yngste barna.