Årsplan 2023-2024

Kronen Barnehage – et godt sted å være! Grunnlaget for å lykkes med vår visjon mener vi sitter i personalets kompetanse og evne til samarbeid. Hos oss sitter latteren løst og takhøyden er stor. Vi har sterkt fokus på enkeltbarn, foreldresamarbeid, samhørighet og kvalitet. Her er et utdrag av årsplanen, dersom du vil lese hele kan du åpne lenken under.

Hvis du vil lese årsplanen i sin helhet trykk på lenken under.

Årsplan 2023-2024

Årshjul

Vi har laget et årshjul hvor fagområdene er blitt fordelt gjennom året, og hvor vi har laget en overskrift som beskriver det vi skal jobbe med. Vi vil begynne med det kjente og nære, og senere i barnehageåret jobbe mer med det som ligger utover oss selv.

•   August - september           «Jeg, du og alle rundt oss»
  •   Oktober                            «Dette klarer vi sammen»
  •   November                         «Alt handler om språk»
  •   Desember                         «Fantasien har ingen grenser»
  •   Januar - februar                «Jakten etter sammenhenger»
  •   Februar - mars                  «Alt handler om språk»
  •   Mars - april                       «Å undre seg - sammen og alene»
  •   Mai - juni                          «Naturlige opplevelser»

I alt vi gjør, er det den sosiale kompetansen som er grunnsteinen. Den er grunnlaget for alt vi gjør, hvordan vi handler og hvordan vi er mot hverandre.

I Kronen barnehage vil vi jobbe med dette ved å ha en del felles punkter gjennom året:

• Årshjul som gjelder for hele barnehagen, med felles overskrifter, men med individuell tilnærming
  • Planlagte og spontane aktiviteter
  • Fellessamling én gang i måneden
  • Arbeid i store og små grupper med fokus på det verbale og non-verbalespråket i tillegg til sosial kompetanse
  • Åpne dager mellom avdelingene